- Katılım
- 29 Mayıs 2019
- Mesajlar
- 8,562
- Tepkime puanı
- 2
C++ Builder 6 ile uyumludur. Bu program Image nesnesine Jpeg veya Jpg resim dosyasının nasıl atanabildiğini göstermek amacıyla yazılmıştır. Daha önceki kavramlarda veya yapılarda Image nesnesine hep sadece bmp atandığını yada örneklerin hep o şekilde olduğunu yada sadece tasarım zamanında Image nesnesine bu türde dosyalar atanabileceğini görmüştük. Oysaki Image nesnesine jpeg,jpg,jpe dosyalarıda atabilmektedir. Bunun için TJPEGImage nesnesi türünden bir adet jp pointer değişkeni tanımlanır. Daha sonra OpenPictureDialog nesnesinden seçilen resim bu pointer değişkenine aktarılır. Image nesnesinin assign özelliği ile pointerin gösterdiği resim dosyası Image nesnesi içinde görüntülenir.
Kod:
//---------------------------------------------------------------------------
#include <vcl.h>
#pragma hdrstop
#include "jpeg.hpp"
#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
: TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------
void __fastcall TForm1:utton1Click(TObject *Sender)
{
TJPEGImage *jp=new TJPEGImage();
if(OpenPictureDialog1->Execute())
jp->LoadFromFile(OpenPictureDialog1->FileName);
Image1->Picture->Assign(jp);
}
//---------------------------------------------------------------------------