C++ Builder Additional Elemanları

Ahbap

Harbi Üye
Forum Üyesi
Katılım
29 Mayıs 2019
Mesajlar
8,562
Tepkime puanı
2
C++ Builder 6 ile uyumludur. Bu projede C++ Builde'in Additional tabında bulunan nesnelerle ilgili bilgiler verilmiştir. Projede tasarlanan formda, LabeledEdit, Image, Shape, Bevel, ColorBox, SpeedButton, CheckListBox, ScroolBox gibi nesneler bulunmaktadır.

LabeledEdit1 bileşeni Edit1 bileşenine Label eklenmiş halidir. Edite eklenen bu yazı isteğinize göre Editin altında üstünde sağında veya solunda olabilir.Yazının nerede olacağını ayarlanması LabeledEdit bileşenin LabelPosition özelliğinden ayarlanmaktadır.

Image1 bileşeni içerisine resimler yüklenebilen bir bileşendir. Tasarım zamanında bu bileşene .bmp .jpg .jpeg exc gibi uzantılara sahip resimler eklenebilse de çalışma zamanında ancak bmp uzantıları resim dosyalarını yükleyebilirsiniz. Peki ama çalışma zamanında .jpg .jpeg dosyalarını nasıl yükleyeceğiz. Bu soru sitede bulunan başka bir proje içerisinde verilmiştir.

ColorBox1 nesnesi içerisinde renkleri bulunduran bir palettir. Bu projede seçilen rengin arka plana aktarılması sağlanmıştır.

SpeedButton1 bileşenleri ise bir grup butondan bir tane seçildiğinde diğerlerinin otomatik deaktif olmasını istediğiniz durumlarda kullanılır. Proje üzerinde 2 farklı grup SpeedButton bileşeni bulunmaktadır. İlk üç tanesi kendi arasında sonraki iki tanesi ise kendi arasında gruplandırılmıştır. Örneğimizde mesela 1 tane araba seçebiliriz fakat rengininde seçilebilmesi gerekir. Bu tür farklı örnekler için gruplamalar çoğaltılabilir.

CheckListBox1 bileşeni içerisinde çeşitli öğeler yerleştirilmiştir. İstediğiniz öğeleri seçtikten sonra SEÇİLENLERİ GÖSTER butonuna basarsanız, seçtiğiniz öğeler döngü kullanılarak sırayla bir mesaj penceresi yardımıyla size gösterilecektir. Burada sadece bileşenin nasıl kullanıldığını göstermek amacıyla isimler gösterilmiştir. Yoksa normal bir projede seçilen bileşenlere göre işlemler (kayıt sorgu vs) yapılır.

ScrollBox1 bileşeni form büyüklüğünüzün yeterli olmadığı veya herhangi bir bileşenin form üzerinde çok yer kaplamasını istemediğiniz durumlarda kullanılmaktadır. Projemizde örnek olarak klasör içinde bulunan bir adet resmin ScroolBox bileşeni içinde bulunan Image nesnesine buton yardımıyla yüklendikten sonra kaydırma cubukları yardımıyla hareket ettirilmesi ve resmin üzerinde gezinilmesi sağlanmıştır.,

Kod:
//---------------------------------------------------------------------------
 
#include <vcl.h>
#pragma hdrstop
 
#include "Unit1.h"
//---------------------------------------------------------------------------
#pragma package(smart_init)
#pragma resource "*.dfm"
TForm1 *Form1;
//---------------------------------------------------------------------------
__fastcall TForm1::TForm1(TComponent* Owner)
        : TForm(Owner)
{
}
//---------------------------------------------------------------------------
 
void __fastcall TForm1::ColorBox1Change(TObject *Sender)
{
Form1->Color=ColorBox1->Selected;
}
//---------------------------------------------------------------------------
 
void __fastcall TForm1::Button1Click(TObject *Sender)
{
for(int i=0;i<CheckListBox1->Items->Count;i++)
{
 if(CheckListBox1->Checked[i])
 ShowMessage(CheckListBox1->Items->Strings[i]);
}
}
//---------------------------------------------------------------------------
 
void __fastcall TForm1::Button2Click(TObject *Sender)
{
Image2->Picture->LoadFromFile("Manzara.bmp");
}
//---------------------------------------------------------------------------
 

Benzer konular

DarK

< MasaLFM.Net >
Forum Üyesi
Katılım
1 Nisan 2019
Mesajlar
616
Tepkime puanı
0
emeğine yüreğine sağlık
 

Nutella

Harbi Üye
Bayan Üye
Özel Üye
Katılım
2 Ocak 2021
Mesajlar
9,432
Tepkime puanı
8
Cinsiyet
  1. Bayan
Takım
Galatasaray
Paylaşım için teşekkürler.
 
İçerik sağlayıcı "paylaşım" sitelerinden biri olan Harbimekan.Com Forum, Eğlence ve Güncel Paylaşım Platformu Adresimizde 5651 Sayılı Kanun’un 8. Maddesine ve T.C.K’nın 125. Maddesine göre TÜM ÜYELERİMİZ yaptıkları paylaşımlardan sorumludur. Harbimekan.Com sitesindeki konular yada mesajlar hakkında yapılacak tüm hukuksal Şikayetler için info@harbimekan.com yada iletişim sayfası üzerinden iletişime geçilmesi halinde ilgili kanunlar ve yönetmelikler çerçevesinde en geç 3 Gün (72 Saat) içerisinde Forum yönetimi olarak tarafımızdan gereken işlemler yapılacaktır.

Bu Site, Bilim ve Sağlık Haber Ajansı Üyesidir.

Yığıntı - 8kez - kaynak mağazam - Uğur Ağdaş