Kurtbeyi
Misafir Editör
Kod:
// Bir çeyrek daire düşünün bir kare içinde. daire denkleminin x^2+y^2=1 olduğunu çoğumuz biliyoruzdur. Rastgele x ve y kordinatlarında bir nokta seçelim. Bu nokta her halükarda çeyrek dairenin içindedir.
//Fakat çeyrek dairenin dışında olup karenin içinde olabilir. Sanırım şekli hayal edebildiniz. Eğer biz seçtiğimiz bu noktaların kaç tanesinin çeyrek dairenin içinde olduğunu toplam seçtiğimiz tokta sayısına bölersek Pi/4 ü bulmuş oluruz.
//Neden pi/4 çünkü çeyrek daire aldık, ve bu bulduğumuz sayıyı 4 ile çarparsak pi yi elde edebiliriz.
// SIZE büyüdükçe hata payı küçülür.
#include <stdio.h>
#include <stdlib.h>
#include <time.h>
#include <math.h>
#define SIZE 1000000
int main(){
int k;
double counter = 0.;
double dval1,dval2;
srand((unsigned int)time(0));
for(k = 0; k < SIZE; k++){
dval1 = (double) rand() / RAND_MAX;
dval2 = (double) rand() / RAND_MAX;
if(dval1 * dval1 + dval2 * dval2 <= 1)
counter++;
}
printf("PI yaklasik olarak = %f\n", counter / SIZE * 4);
system("pause");
return 0;
}